کمق(کموک تورکلری)
کموک تورکلری
یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, :: 10:19 :: نويسنده : گودرز غلامی

 

آغاز عمليات گازرساني به 8 روستاي شهرستان كوثر

نماينده شهرستانهاي كوثر و خلخال از آغاز عمليات گازرساني به روستاهاي آقاميرلو، زَرَج آباد، قُوزلو، صُوفلو، توشمانلو، پَرگو، سولوكلوگُل، كُمُق شهرستان كوثر با اعتبار بالغ بر 12 ميليارد ريال خبر داد.
به گزارش كيويميز، جليل جعفري بنه خلخال در حاشيه كلنگ زني به روستاهاي مذكور در جمع اهالي اين روستاها اظهار كرد: 65 درصد از روستاهای شهرستان کوثر از گاز روستایی بهره مند هستند که با گازرساني به 8 روستاي ياد شده؛ آمار 65 درصدي به 85 درصد افزايش يافته و اهالی این منطقه از گاز روستایی بهره مند شوند.
وي با بیان اینکه تلاش می شود تمامی روستاهای شهرستان کوثر از این نعمت الهی بهره مند شوند افزود: تمهیداتی در خصوص گاز رساني به اهالي روستاهاي محروم بخصوص روستاهاي سردسير و روستاهايي كه در مسير خطوط انتقال گاز قرار دارند و بايستي در اولويت گازرساني باشند انجام يافته است كه با جذب اعتبارات ملي و استاني در آينده اي نزديك شاهد گازرساني به تمامي روستاهاي سردسير شهرستانهاي كوثر و خلخال خواهيم بود.
اين نماينده مجلس به پيگيري هاي مكرر از كميسون انرژي و معاونت گاز وزارت نفت اشاره كرد و افزود: با هماهنگي هاي انجام يافته بخشي از اعتبارات در خصوص گازرساني به روستاها جذب شده و براي تكميل پروژه هاي گازرساني در تمامي روستاهاي محروم جنوب استان اعتبارات تخصيص خواهد يافت.
فیروز خدایی، مدیرکل شرکت گاز استان اردبیل در ادامه از اعتبار تخصیص یافته به گازرسانی به 8 روستای مذکور اشاره کرد و افزود: بیش از 12 ميليارد ريال برای گازرسانی به روستاهای روستاهاي آقاميرلو، زَرَج آباد، قوزلو، صوفلو، توشمانلو، پَرگو، سولوكلو گُل، كُمُق شهرستان كوثر تخصیص یافته است که با افتتاح اين پروژه گازرساني 220 خانوار از اهالي روستاهاي مذكور از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وي در ادامه به اتمام عمليات گازرساني در 501 روستاهاي استان اردبيل اشاره كرد و افزود: با عنايت به گازرساني به 501 روستاي استان اردبيل 63 درصد از روستا نشينان اين استان از نعمت گاز بهره مند هستند.
اين مسئول در پايان گفت: عمليات اجرايي گازرساني هم اكنون در 124 روستاي استان اردبيل در حال اجرا مي باشد.

 

شنبه 29 آذر 1393برچسب:, :: 18:34 :: نويسنده : گودرز غلامی

با تشکر از همه عزیزانی که در روشن نگه داشتن این محفل تلاش مینمایند:

یک پیشنهاد بسیار خوب دارم که حتما عزیزان نیز با من موافق خواهند بود 

 بیایید به جای مسائل سیاسی که جز سردرد چیزی به همراه ندارد (بقول آقای کریمی سیاست پدر و مادر ندارد)خاطراتتان را از دوران مختلف زندگی در کموک یا تجارب ویا موفقیتها وشکستهای خود را برای ما ارسال بفرمایید.

 

آقای کریمی 93/10/3:

نظر کوموکلی دراین رابطه کاملا صحیح است بی شک مسن ها خاطرات زیادی دارن که بیان آنها برای جوانترها میتواند عبرت انگیز باشد مثلا یک سال گرگ آدمخوار آمده بود ،آن سال ازهمه روستاهای سنجبد گرگ چند بچه خورد از جمله دو دختر بچه از روستای کوموک ودونفر پسر بچه ازروستای صوفلو طعمه گرگ شدند آن سال برادرم مرا به صحرا برده بود پدرم به برادرم گفت مگر نمیدانی گرگ آدمخوار هست چطور جرات کردی بچه را به صحرا بیاوری برادرم سریع مرا برگرداند آن لحظه را هرگز فرموش نمیکنم اتفاقات زیادی تلخ شیرین از دوران کودکی از روستا دارم در صورت فرصت جهت اطلاع جوانان عزیز در آینده بیان خواهم نمود .ازدوران حاکمیت ارباب رعیتی ازدوران حکومت شاهنشاهی ودر نهایت سال های بعد از انقلاب اسلا می ،مو فق باشید

شنبه 29 آذر 1393برچسب:, :: 6:11 :: نويسنده : گودرز غلامی

مهاجرت به کمق

در حدود سال1270 هجری شمسی مشهدی مصیب و همسرش سروناز خانم در یکی از روستاهای اردبیل به نام قورتولموش زندگی می کردند ، قورتولمیش روستایی است ازشهرستان نیر،بخش کوراییم و دهستان یورتچی . مشهدی مصیب و سروناز سه فرزند پسر به نام های بالا میرزا ، آقا میرزا و علی داشتند .

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 28 آذر 1393برچسب:, :: 7:21 :: نويسنده : گودرز غلامی

دوستان این مطلبی رو که امروز مطرح میکنم میخوام به یه نتیجه برسم و با طرح اون هدف مشخصی رو دنبال میکنم و تصمیم دارم دوستان رو از نظر فکری به هم دیگه نزدیکتر کنم لذا امیدوارم در حد امکان نظر بدید . (( عاق والدین )) رو همه شنیدیم ، میگن هر کی قدر خوبیهای پدر و مادر رو ندونه و احترام اونها رو نگه نداره و اگه پدر و یا مادر فرزند خود رو عاق کنند ، یعنی نفرین کنند ، نه تنها اون فرزند که بچه های اون فرد عاق شده نیز با مصیبت و مشکلات و بویژه مشکلات مالی مواجه خواهند شد . حالا سوال من : حالا شما این موضوع را قبول دارید یا نه ؟ بنظر شما اگه ما جواب خوبی پدر و مادر مون رو با بدی بدیم گرفتار میشیم ، یا اینکه هر انسانی در حق ما خوبی کنه و خدمت گذار ما باشه و ما قدر خوبی های اون رو ندونیم و در حق اون ظلم کنیم ، ممکنه گرفتار بشیم و بد ببینیم ؟ قبول دارید که در برابر هر کسی و هر کاری اگه هر انرژی چه مثبت و چه منفی از خودمون صادر کنیم انرژی ارسالی مجددا از طریق کهکشانها به خودمون باز خواهد گشت ؟ واسه اینه که میگن اگه بد کنی بد می بینی و اگه خوبی کنی خوبی می بینی . و دیگه اینکه اگه چند سال بعد انسان از عمل غلط و رفتار بد خودش آگاه بشه میتونه جبران کنه اگه میتونه چه جوری ؟ حالا اگه شخصی ، در کمال صداقت خدمت گذار یک جامعه باشه و اجتماع مرتکب اشتباه و یا فریب بشه و در حق خدمت گذار خودش ظلم کنه میتونه از سوی اون شخص هم ، عاق و یا نفرین بشه و از نون خوردن بیافته ؟

آقای کریمی 93/9/29:

سلام علیکم توصیف موضوع مطروحه نیاز به منبر دارد ولی بقول سعدی شکر نعمت نعمتت افزون کند کفرنعمت ازکفت بیرون کند یااینکه، وبالوالدین احسانا که در قرآن مجیدمکرر توصیه شده است وآنچه مسلم است انسان باید درهر شرایط شاکر باشدمیخواهم برایتان حکایتی را دراین رابطه بیان کنم شاید جالب باشد روزی مردی کیسه بسته ای رادید وآنرا باز کرد یک افعی بیرون آمد وگفت میخواهم تو را نیش بزنم مرد گفت دور از معرفت است که درمقابل نیکی من بدی کنی مار گفت جواب خوبی بدی است مرد گفت برای اثبات این موضوع بدنیست از چندنفر سئوال کنیم اگر نظر تورا تائید کردند اشکال ندارد تومرا نیش بزن مار قبول کرد قرارشد از درخت وگاو وروباه سوال شود ابتداازدرخت سوال شد که آیاجواب نیکی بدی است یاخیر درجواب گفت بلی بدی است زیرا من اینهمه به انسان منفعت میرسانم درآخر مرادرآتش تنور میسوزانند ازگاو پرسیدن اونیز چنین گفت درنهایت از روباه پرسیدند روباه اوضاع را وقتی چنین دید پیش خود گفت این دور از معرفت وعدالت است که مار این مردرا نیش بزند گفت من قبول ندارم که ماری بااین عظمت دراین کیسه جا بگیرد مرد گفت قبول بفرمائید مار دراین کیسه بودروباه گفت باید ثابت کنید گفتند چگونه ؟روباه گفت مار یکبار دیگر برود داخل کیسه تا من ببینم ،مار درنگ نکرد و وارد کیسه شد روباه به مرد گفت در کیسه را این بار محکم ببند تا اوبفهمد جواب نیکی نیکی است نه بدی این قصه سر دراز داردمثنوی هفتاد من کاغذ میخواهد عزت زیاد

چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:, :: 5:59 :: نويسنده : گودرز غلامی

کونلوم قوشو قاناد چالماز سن سیز بیر ان اذربایجان
خوش گونلرین گتمیر مدام خیالیمندان اذربایجان 
یا رب نه دیر بیر بو قدر اورکلری قان اتمه یین
قولو باغلی قالاجاقدیر نه واختان جان اذربایجان 
ایگیتلرین ایران اوچون شهید اولوپ عوضینده
درد المیسان غم المیسان سن ایراندان اذربایجان

شنبه 22 آذر 1393برچسب:, :: 20:26 :: نويسنده : گودرز غلامی

من یه سوالی دارم در همین مورد ببینم کی جواب میده لطفا جواب رو از اینترنت پیدا نکنید چون در آخر میخوام نتیجه گیری کنم .
در حرم شاه عبدالعظیم ری چه کسی یا کسانی دفن هستند ؟

 

93/9/25:

 

شاید اینهایی که گفتین درست باشه ویا ...
با طرح این سوال میخواستم چون اربعین هم بود یه بررسی فشرده از مراسمهای عزاداری و مرثیه از دوران های قدیم (حداکثر صفوی یعنی ۵۰۰ سال) به عمل آوریم اما در این راه مجبور بودیم بعضی حقیقت ها رو بگیم که بعضی از متعصبین و ناآگاهان زیاد خوششون نمی آمد و به قول مهندس گودرز سایتمون زنده نمیموند برای همین من از کش دادن موضوع خودداری میکنم و به نظر من قضیه محرم اینجا خاتمه پیدا بکنه بهتره.
جواب سوال: در حرم شاه عبدالعظیم ری قبور حمزه برادر امام رضا و طاهر فرزند امام موسی کاظم قرار دارد . درسته تعجب آوره که چرا برادر امام رضا رو کسی نمیشناسه .
در پایان باید بگم که بعضی چیزها و یا کسها هستن که در زمان کوتاه به مرتبه الوهیت میرسند و بعضی ها هم از عرش به فرش کشیده میشند. خیلی ها در راهی قدم میگذارند که اشتباهه ولی فکر میکنند درسته اما گذر زمان و در یک کلمه تاریخ اشتاباهات رو نمایان میکنه . من حرفهام رو سر پوشیده گفتم و امیدوارم دوستان منظورم رو فهمیده باشند .تمام

 ماه محرم 1393 مسجد روستا - ریش سفیدان روستای کمق

 نشسته از راست آقایان مشهدی مهدی مهدی زاده، کربلائی بختیار یونسی، مشهدی عصمت حسینی

دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, :: 19:17 :: نويسنده : گودرز غلامی

آیدین و آرین هدایتی

 

تولد آیدین

دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, :: 19:9 :: نويسنده : گودرز غلامی

جملاتي بسیار زیبا از حسین پناهی "روحش شاد"

میدونی بهشت کجاست؟

یه فضای چند وجب در چند وجب ، بین بازوهای کسی که دوستش داری...

وقتی کسی اندازت نیست، دست به اندازه ی خودت نزن...

ماندن به پای کسی که دوستش داری قشنگ ترین اسارت زندگی است...

می کوشم غمهایم را غرق کنم، بی شرفها یاد گرفته اند شنا کنند...

مگه اشک چقدر وزن داره که با جاری شدنش اینقدر سبک میشیم؟...

با فنجانی چای هم میتوان مست شد اگر اویی که باید باشد، باشد...

به بهشت نمی روم اگر مادرم آنجا نباشد...

جالب است...! ثبت احوال همه چیز را در شناسنامه ام نوشت جز احوالم...

اجازه...! اشک سه حرف ندارد ، اشک خیلی حرف دارد...

کودکی ام را دوست داشتم ، روزهایی که بجای دلم سر زانوهایم زخمی بود

یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, :: 6:20 :: نويسنده : گودرز غلامی

آقای کریمی 93/9/15 :

سلام بر جوانان برومند ،عزیزم بنده بحثهای داغ شما ها را مطالعه میکنم لذت میبرم مایلم بحثهای شما را دریک جمع حضوری گوش کنم انشا اله درتابستان آتی باید به کوموک تشریف بیاورید تا ضمن تجدید دیدار دررابطه با آبادانی روستا طرح نو در اندازیم چقدر زیباست ارتباط وصال چقدر غم انگیز است هجران ودوری امید است این پنجره اینقدر باز شود تا همه کوموکلیها تفرقه را به همبستگی واتحاد تبدیل نمایند ازاینکه دوری میکنند متاسفم باید آنانکه توان اتصال دارند بی تفاوت نباشند وتعجیل کنند .بنده منتظر حضور همگان در این سایت هستم حضورتان گرامی باد ابتدا خودتان را معرفی وسپس هرچه دل تنگت خواهد بگو بگوشم والسلام

 

آقای کریمی 93/9/15 :

 بی شک اشعار امیر علی را همه که درک نمیکنند همانطور اشعار حیدر بابای مرحوم شهریار را همگان نمی فهمندقدر زر زگر شناسد قدر گوهر گوهری ، همه چیز را همگان دانند ولی اظهار نظر آزاد است هرکسی می تواند از شعر گونه ها یا نوشتار بنده هم ایراد بگیرد ونظریه بدهد ولی حرفهای توهین آمیز بی شک ازسوی حاج گودرز سانسور میشود موید باشید وشعرهای جدید منعکس نمائید بنده نیز در فرصت مقتضی اشعار جدید ارسال خواهم کرد والسلام

 

یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, :: 6:13 :: نويسنده : گودرز غلامی

 

من کتله لر شاعری یم
انسان لاردان یازاجاغام
ئولمه میشم تا دیری یم
اصلان لاردان یازاجاغام.
گؤن قورموش قارا آریق
ایاقیندا کهنه چاریق 
داش باغلامیش یاریق-یاریق
دابان لاردان یازاجاغام. یئری سؤکوب اکن لردن چؤلده زحمت چکن لردن 
آلین تری تؤکن لردن 
دهقان لاردان یازاجاغام .ایشلر آخار قانلی تری هیچ اؤزونه یوخ ثمری
آچیلاندا سفره لری 
یاوان لاردان یازاجاغام. حزین گولمز دوداق لاردان
ساری سولغون یاناق لاردان
ایاق یالین اوشاق لاردان 
فغان لاردان یازاجاغام. قیاملاردان آزادلیقدان سعادتدن آبادلیقدان ایگیت لیکدن قوچاقلیقدان 
میدان لاردان یازاجاغام. 
بیچین بیچن ساغین ساغان 
کور اوغلو تک اوغول دوغان 
هجر کیمی دشمن بوغان جانان لاردان یازاجاغام. وطن دن اوبادان ائل دن بولوت دان یاغیش دان سئل دن 
من کوموک لی یم چنلی بئلدن 
دومان لاردان یازاجاغام.
 
یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, :: 6:11 :: نويسنده : گودرز غلامی

 

دونن آخشام یولوم دوشدو بازارا الوان میوه لره باخدیم گذرا
سوروشدوم قیمتین دوشدوم آزارا دئدیم کت لی اولدو قویون مزارا 
قارپوز،اریک،اؤزوم،گیله نار،هلو یاشیل خیاری باشیندا گولو
باخدیم دوگو آلیر بیر فقیر باجی توکاندارا دئیر سن آللاه حاجی
باری گؤزله تله یین یوخسولو آجی اودادئیر باجی یوخدور علاجی 
گئتدیم پارچا آلام بیر نئچه چره ک مترینه اون مین دئدی وئر گوره ک ‏
دئدیم من فهله یم دئدی به درک‎ ‎‏ دئدیم ائوده یوخدور نه یاغ نه چؤره ک .

 

پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, :: 8:7 :: نويسنده : گودرز غلامی

سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, :: 6:27 :: نويسنده : گودرز غلامی

 جام حذفی پر!!!!!!!!!

 

 

 

 

عروسی به کوچه ما هم می آید!!!!!!!!!!!

سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, :: 6:13 :: نويسنده : گودرز غلامی

خدمت همه دوستان عزیزم سلام و ادب دارم ازاینکه مدتی در حضور تان نبودم پوزش میطلبم وازاینکه حضور پر رونق دارید خیلی خوشحالم امید است همچنان با روحیه بیش از پیش نظم ونثر ترکی وفارسی نسبت به درج نظرات خودتان درباره زادگاه خود مان ادامه دهیدم بنده ازاینکه بدین وسیله بادوستان باسواد ،روشنفکر ، شاعر و ادیب آشنا شده ومیشوم بسیار خرسندم شاد وتندرست و موفق باشید بدرود .

حدیث موضوعی